9/11memorial museum

30 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

1. Hallo allemaal, vandaag hebben we het wat rustiger aan gedaan. We zijn wandelend naar het memorial museum geweest bij Ground Zero. Wat heftig en emotioneel om dit zo te zien brandende twin towers instorting mensen die uit het raam sprongen daarbij zie je ook een kamer vol portretfoto's van de omgekomen slachtoffers echt heel veel mensen circa 3000. We hebben een audio tour gedaan van alles gezien en geluisterd wat mensen vertelden. Afgesloten met een film over 9/11 waarbij Bush de governor en de burgemeester vertelden hoe die dag was verlopen om vervolgens naar het monument te lopen. 2 enorm grote vierkante watervallen op de plekken waar de torens stonden met alle namen van de slachtoffers op de rand, prachtig monument.
  2. Zo ff bijkomen en verwerken van al die emoties. We vieren het leven!! heerlijk aan de waterkant gezeten met een overheerlijke donut met een ijsdrankje met uitzicht op de prachtige skyline van New York. Heerlijk rustige plek met allemaal bankjes langs de Hudson❤️🗽👌. Wat me opvalt hier is dat er heel veel relaxte parken zijn met tafeltjes/stoeltjes en tapwaterplekken waar je gewoon ff kan chillen. Overigens ook heel veel sportievelingen die hardlopen hier door de stad langs de rivier.
  3. Onze voeten maken overuren we zijn wandelend langs Battery park gegaan op naar de ferry van  Staten Island een veerboot die hier naar toe vaart en ja hoor we kunnen geen genoeg krijgen van de mooie skyline ook lekker cool met airco aan boord want het is vandaag behoorlijk warm circa 34 graden. Daarna moe en voldaan terug naar ons hotel🤗🤗 zijn we onderweg nog getuige van een arrestatie. Nou hier laten ze er geen gras over groeien in no time 7 politieauto's ter plaatse. Nou dat was het voor vandaag, morgen hebben we een reisdag naar Los Angeles waar we in de avond gaan vliegen tijdsduur vlucht 6,40 minuten tijdverschil met Nederland zal dan 8 uur zijn (bij jullie 8 uur later). Laterrrrr en uiteraard zal ik nog wat foto's en of video's (andere tab) plaatsen.

1. Rob en Pauline:
    30 juli 2019
    Mooi verslag weer. Ground Zero moet inderdaad heel indrukwekkend zijn. Leuk om zo met jullie mee te lezen. Op naar LA!
  2. Paps en mams:
    30 juli 2019
    Leuk verslag en nu op naar LA
  3. Gert en Ageeth:
    30 juli 2019
    Ja zeker een mooi verslag en dat er dan weer die emotie is van wat daar is gebeurt is begrijpelijk op naar LA waar de temp wat prettiger is wij vermaken ons prima en zijn helemaal gewend xxxx
  4. Ingrid Caarels:
    30 juli 2019
    Het lijkt me ook heel emotioneel en indrukwekkend om daar te zijn!
    Goede reis!