Dag 14 en 15 Yosemite National Park

11 augustus 2019 - Tracy, California, Verenigde Staten

Weer een nieuw avontuur van de bebatonos's uit de USA. Na een heerlijk ontbijtje vertrokken naar Yosemite Park. Een Park dat we geheel hebben doorkruist. Via een 3000 'm hoge pas zijn we binnengereden en kwamen aan in een soort van decor van Lord of the rings/Elfjesland met prachtige beekjes mini struikjes omgeven door torenhoge grijs witte kale rotsen met veel groen ertussen. We hebben nog geprobeerd een beekje over te steken en vonden een kaak/schedel van een hert. Daarna kwamen de wat grotere meertjes en watervallen (falls) tussen de steile gladde rotswanden en daartussen bebost gebied. Wat opvallend is dat hier veel beren leven overal staan metalen kisten war je je voedsel veilig in op kan bergen ipv de auto.

We zijn een stukje gaan wandelen naar een waterbron en kwamen herten en  bambies (2stuks)tegen zo liefff. Gelukkig geen beren gezien. Prachtig landschap waar we de gehele dag zoet zijn geweest. Vervolgens zwembad in het was hier niet zo extreem warm circa 27 graden. Het hotel heeft geen WiFi ligt midden in de natuur heel idyllisch. Er is in de omgeving van 30 km niks te vinden en we hebben heerlijk typische USA grilburger op die nauwelijks in je mond paste zo groot.

Smorgens vroeg weer vertrokken want we wilden graag nog de grote Sequoia bomen zien alvorens we naar San Francisco gingen. Wat een mega bomen mooi om dit in all vroegte te kunnen zien met de ochtendzon. We hadden de 2e shuttle bus dus waren echt vroeg.

Zo dat was het even voor nu de verhalen over San Francisco volgen later

1. Paps en mams:
    11 augustus 2019
    super wat een ervaringen leuk verslag we genieten nog steeds mee
  2. Gert en Ageeth:
    11 augustus 2019
    Geweldig, wat een ervaring om dit te beleven
    Deze reis blijft een herinnering voor het leven
  3. Rob en Pauline:
    11 augustus 2019
    Haha, leuke verhalen hoor. Geniet nog van jullie laatste daagjes.
    San Francisco is ook weer erg leuk !