Dag 15-16

12 augustus 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Goedemorgen en voor sommige avond lieve lezers, voor nu van uw reisreporter een verslagje uit de wereldstad San Francisco.

Gisterenmiddag zijn we aangekomen in SF van de natuur naar de stad. Wat een drukke bedoeling hier maar wat een pracht stad. We zitten met ons hotel midden in het centrum, leukkkkk op de 8e verdieping nou dan denk je hoog te zitten niets is minder waar hotel telt 38 verdiepingen. Parkeren hier is wel een dingetje 75 dollar per dag💲💲😠maar goed mijn lieve man heeft daar wel weer een alternatief voor gevonden.

Met elkaar op verkenning, rugzak om kaart in de hand selfie stick bij de hand echte toeristen dus. We spotten het bekende trammetje van SF en de Burger King 😋😋. Veel zwervers zijn ook weer in deze stad te vinden. Flinke warenhuizen, veel straatartiesten en veel Chinezen. Uiteraard nog even geshopt, time flies. We komen ook nog een ice cream museum tegen, lijkt me best grappig maar rijen voor de ingang en geen kaartjes te krijgen.

Vanochtend vroeg een taxi genomen naar pier 33 waar we om 9 uur moesten inchecken voor excursie naar Alcatrez🤫uitslapen doen we thuis wel weer😂. Het is heerlijk weer en we vertrekken stipt op tijd, 15.minuten  varen is het naar The Rock. Kaartjes zijn tot eind augustus uitverkocht. Aangekomen op het eiland krijgen we een Nederlandse audiotour mee, 1 woord indrukwekkend om de geschiedenis zo mee te krijgen. Cellen in geweest alles kunnen bekijken en luisteren ook de Kids waren zeer onder de indruk.

Nadat we terugkwamen zijn we bij pier 39 bij de zeeleeuwen geweest, leuk om te zien. Vervolgens veel highlights van de stad bekeken, Lombard Street, China Town, church of St Peter and st Paul Waar Marilyn Monroe was getrouwd. Het is hier soms erg steil om te wandelen, heb geen benen meer over zeg🙄. Maar zeer zeker de moeite waard, morgen lange reisdag naar Ventura beach🌴⛱️ kunnen ze weer beetje bijkomen. Kortom top top top vakantie 👍🎉

1. Paps en mams:
    12 augustus 2019
    hoi, de vierdaagse is er niks bij wat jullie, maar de moeite waard. Het blijft een ervaring apart, zo te lezen is er genoeg soep en brood uit te delen voor mij aan de zwervers.
    Beetje uit de buurt ik blijf maar bij de bibliotheek en Zuidplein. Noa je kuiten worden zo wel getraind voor school. Timo indrukwekkend waar mensen hun straf uitzitten al met al genoeg voor het brain om te verwerken. Barbara en Ben top hoe alles is geregeld doei
  2. Rob en Pauline:
    12 augustus 2019
    Goede reis verder naar Ventura beach en rust daar nog maar even uit.
  3. Ben Cornelisse:
    12 augustus 2019
    Haha uitrusten wat is dat?? nu over 2, 5 uurtjes zijn we in Ventura. Maar we hebben nog wat gemist in LA dus met voorkeur van de Kids morgen nog naar de pier van Santa Monica en Venice Beach. En dan hebben we echt alles maar dan ook alles gehaald wat erin zat 💞💞💞💞😎😎
  4. Rob en Pauline:
    13 augustus 2019
    Jullie hebben zeker de begraafplaats gemist in Hollywood-LA waar twee van de Ramones begraven liggen, haha
  5. Gert en Ageeth:
    15 augustus 2019
    HOERA, ze zijn er weer wat hebben wij meegenoten van jullie geweldige reis wel kom thuis en kom maar is een beetje bij
    Liefs Gert en Ageeth
  6. Paps en mams: